Individualisering
Uw perfecte match voor elke eis
Klantenopties & Individualisaties
Sinds de dag dat het bedrijf in 1920 werd opgericht, staat één ding nog steeds centraal in alles wat STILL doet: het begrijpen van de uitdagingen waar onze klanten voor staan. Het resultaat zijn op maat gemaakte oplossingen en zeer goed toepasbare producten die perfect aansluiten bij de intralogistiek van elk bedrijf.
Henry Ford, de automobielfabrikant en de pionier op het gebied van de assemblagelijn, zei destijds tegen zijn klanten dat ze hun auto in elke gewenste kleur konden bestellen, zolang hij maar zwart was. Voor Hans Still zou deze houding ondenkbaar zijn geweest.
Zelfs toen het bedrijf dat hij in 1920 oprichtte nog slechts een reparatiewerkplaats voor elektrische generatoren was, ontwikkelde hij een diepgaand begrip van de verschillende uitdagingen waar zijn klanten voor stonden en loste deze op individuele basis op. Elke reparatie is immers een individueel geval. Voor Hans Still vormden op maat gemaakte producten en diensten de basis voor de klantgerichtheid die hij te allen tijde wilde handhaven. Deze houding leverde een cruciaal concurrentievoordeel op.
Op maat gemaakte oplossingen: STILL's troefkaart
Het aanpassen van serie-oplossingen aan de individuele wensen van klanten is iets wat ook diep in het DNA van STILL is verankerd. Bij de omschakeling van generatoren naar vorkheftrucks ging het traditionele Hamburgse bedrijf op dezelfde weg verder: of het nu gaat om lakwerk in de bedrijfskleuren van de klanten, structuren of opzetstukken voor specifieke functies of om op maat gemaakte producten voor toepassingen met zeer specifieke eisen, STILL had een breed scala aan mogelijkheden voor individuele transportoplossingen dankzij de grote productiecapaciteit en het feit dat het bedrijf zijn eigen trucks ontwikkelde.
Zo bestelde de Deutsche Bundesbahn (Deutsche Bundesbahn) in 1947 de elektrische kar EK 2000 in grote hoeveelheden. Hij is smal, wendbaar en flexibel en past zich precies aan de smalle ruimte op perrons en laadsporen aan. En ook nu nog kenmerken de opvolgers van dit klassieke voertuig het goederentransport op de perrons van Duitse en Europese stations.
Een toenemende vraag naar customised-producten
In de loop van de decennia is de vraag naar producten op maat verder toegenomen. De jaren van het 'economische wonder' in Duitsland en de daarmee gepaard gaande welvaartsgroei voor brede lagen van de bevolking gaven een extra impuls aan deze ontwikkeling. Maatwerk, massaal maatwerk en industriële productie op maat worden de dominante megatrends van de 21e eeuw: voldoen aan het verlangen van de klanten naar autonomie, individualiteit en zelfbeschikking.
Het is een logisch drieluik: individuele wensen maken producten op maat noodzakelijk en de productie ervan vereist op haar beurt aangepaste productieprocessen - dit geldt in het bijzonder ook voor intralogistieke zaken. De verschuiving van gestandaardiseerde naar op maat gemaakte producten vereist flexibele en toch efficiënte procesketens in de productie en distributie. Bedrijven moeten leren om de koper in het productieproces te betrekken, d.w.z. om alle productie- en logistieke processen die nodig zijn om het eindproduct te produceren af te stemmen op het klantprofiel. Alleen op deze manier kunnen productassortimenten en oplossingen levensvatbaar zijn voor de markt en kan de klantenbinding worden geconsolideerd.
Real-life expertise op het gebied van klantopties
Hoe heeft STILL zich op deze ontwikkeling voorbereid? In de eerste plaats door middel van modulaire truckconcepten met aangepaste productieprocessen die zeer op maat gemaakte serietrucks mogelijk maken, die veel verder gaan dan de configuratiemogelijkheden van de bekende in serie geproduceerde trucks. Ten tweede door het aanbieden van zogenaamde klantopties (CO). Als er een klantbehoefte is die niet in de uitgebreide catalogus van uitrustingsvarianten is opgenomen, controleert STILL hoe de aanvraag van de klant als maatwerkproduct kan worden geïmplementeerd en begint te werken zodra de bestelling is geplaatst. Als deze oplossing nuttig kan zijn voor andere klanten of vaker wordt aangevraagd, wordt deze geïmporteerd naar de configuratiecatalogus.
Moedig doorgaan
Een grote drijfveer voor maatwerk is de toenemende technische en tegelijkertijd sociale netwerken die door de digitalisering ontstaan. Door nieuwe vormen van technologisch netwerken, zoals crowdsourcing, worden klanten in toenemende mate betrokken bij productieprocessen of nabewerkingsprocessen. Bovendien zijn het niet alleen mensen die met elkaar communiceren, maar ook machines met mensen en met elkaar. Digitalisering en connectiviteit zijn daarom belangrijke factoren die van invloed zijn op de mogelijkheden van de klant in de intralogistiek.
In een steeds meer gespecialiseerde bedrijfswereld is het zeer waarschijnlijk dat de keuzemogelijkheden van de klant aan betekenis zullen winnen. Een cruciale sleutel tot succes ligt in het zo economisch mogelijk implementeren van maatwerkoplossingen, zodat de toegevoegde waarde de aankoopprijs compenseert en de oplossing zich terugbetaalt aan de klant. Het verhogen van de modulariteit in productlijnen zal hierbij een belangrijke rol spelen. Het zal ook belangrijk zijn voor bedrijven om dit meer toe te passen op de opkomende markt van automatisering in de toekomst. Als hier maatwerkoplossingen kunnen worden geïmplementeerd door het combineren van verschillende modules, zal dit de kosteneffectiviteit voor de klant verhogen in vergelijking met de speciale machinebouw. Tegelijkertijd gaat het er ook om de moed op te brengen om uitdagingen aan te gaan die in het begin misschien ontmoedigend lijken.
Aanmoedigen
Als iemand twintig jaar geleden had gevraagd om een orderpicker die de omgeving kan herkennen en zijn eigen route door het magazijn kan plannen, altijd optimaal gepositioneerd is voor de bestuurder en hem kan onderscheiden van andere mensen in het magazijn, zouden velen het waarschijnlijk als een gek hebben afgeschreven. Vervolgens hebben ingenieurs en productexperts van STILL, die sterk in hun ideeën geloofden, zo'n truck gemaakt.
In 2016 presenteert STILL de autonome orderpicker iGo neo CX 20, ontworpen om te voldoen aan de behoeften van bedrijven die frequent en efficiënt orderverzamelen vereisen. Bijvoorbeeld in de voedingsmiddelenindustrie: voordat de iGo neo de bestuurder zelfstandig volgde, moest de bestuurder vaak in- en uitstappen om de truck een paar meter of zelfs een centimeter te verplaatsen. In een acht uur durende dienst vindt dit proces ongeveer 1500 keer plaats in een truck zonder voetgangersbedrijf - omgezet naar stappen, had de bestuurder het Empire State Building op en neer kunnen lopen. Dankzij producten die gebaseerd zijn op het begrijpen van de klant, is er nu een oplossing voor dit probleem dat uitgebreid kan worden geconfigureerd en nog verder kan worden aangepast naar gelang de wensen van de klant.
Wat onze klanten zeggen
Uw perfecte match voor elke wens
Voor meer informatie en vragen over het onderwerp individualisering staan onze gespecialiseerde adviseurs u graag te woord.